Przyzwyczajenia



Nie przyzwyczajaj się szybko 
 

      Bardzo szybko przyzwyczajam się do ludzi i miejsc. Nie jest mi z tym dobrze. Trudno mi zmieniać miejsca i otoczenie. Dużym wyzwaniem była dla mnie zmiana szkoły. Inny budynek, nauczyciele, uczniowie, zasady. Przyzwyczaiłam się dopiero pod koniec roku szkolnego. Przez pierwszy miesiąc nie chciałam tam chodzić, wolałam wrócić do starej szkoły, do starej klasy i nauczycieli. Moja klasa w starej szkole była super, zorganizowana i porządna. W wakacje przed pójściem do pierwszej klasy, myślałam, że moja nowa klasa będzie podobna do starej, lecz pierwszego września się mocno zaskoczyłam. Przyszło mi do głowy tysiące myśli. Musiałam się do tak dużej grupy dostosować i zaakceptować ich. Mimo, iż szybko łapię kontakty, to i tak wolę zostać przy grupce moich przyjaciół. 


Wszystko przemija
   

    Przemija dzieciństwo, młodość. Przemija przyjaźń i miłość. Przemija ciepłe, zielone lato i piękna biała zima. Są to rzeczy dobre, dlatego ich nie zauważamy. Jednak gdy następują chwile złe, od razu jest to dla nas zauważalne. Warto docenić te dobre momenty, lecz na dłuższą metę się do nich nie przyzwyczajać. 
Po deszczu zawsze wyjdzie słońce, a po słońcu zawsze będzie deszcz. 
 
  



Czekolada
    

    Kupując tabliczkę najlepszej czekolady, po dwumiesięcznej diecie, wciągamy ją, aż trzęsą nam się uszy. Jednak, czekolada ma tylko piętnaście kosteczek, które i tak się kiedyś skończą. Dwa miesiące oczekiwania, na piętnaście minut rozkoszy. Czekolada uciekła, a za nią w podskokach rozkosz. 













Ludzie

      Tu niestety jest trochę gorzej. Wystarczy jedno spojrzenie, by osoba stała się nam bliska. Wystarczy jedna rozmowa, jedna impreza. Wystarczą te same problemy, ten sam ulubiony zespół, te same zainteresowania. Do ludzi przyzwyczajamy się najszybciej. Wystarczy jedna kłótnia, by zniszczyć przyjaźń. Wystarczy osoba trzecia, która wszystko zniszczy. Kropelka zazdrości potrafi zniszczyć wieloletnią miłość. Wszystkie te przypadki dotykają ludzi. Ciebie, mnie, panią ze spożywczaka zza rogu. Tu nie powiem ,,nie przyzwyczajaj się". Walcz, o to, co kochasz.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz